55 edició Jessup Concurs Internacional

Participants del JESSUPEstudiants de la Facultat de Dret van participar a la 55ena edició del Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition que es va celebrar a la seu del bufet d’advocats Cuatrecasas-Gonçalves Pereira. Aquest concurs es considera una de les Moot Courts internacionals d’estudiants més prestigioses a nivell mundial i compta amb participants de més de 550 universitats de més de 80 països.

L’equip de la Facultat de Dret de la UAB, integrat per les alumnes Berta Casanovas, Elena Ibisate, Míriam Juan-Torres, Cristina Rovira i Leila Sant, va preparar durant el primer semestre memòries escrites tan de la part demandant com de la demandada, que van haver d’entregar abans del 15 de gener. Posteriorment, els passats 20 i 21 de febrer es van celebrar els judicis orals simulats on les estudiants van haver de mostrar conèixer àmpliament la regulació i principis del dret internacional aplicables al cas, defensant oralment davant del tribunal la posició de la part que representaven. El nostre equip va ser felicitat pels organitzadors de la competició en els següents termes “we want to thank you again for the successful participation of your team in this year’s edition. Universitat Autònoma de Barcelona did an excellent job, as the numerous judges acknowledged”.

Aquesta competició consisteix en una simulació basada en el plantejament d’una controvèrsia concreta davant la Cort Internacional de Justícia, òrgan judicial principal de les Nacions Unides. Enguany el cas plantejat referia al conflicte entre el desenvolupament econòmic i preservació del medi marí, la conservació del patrimoni cultural subaquàtic i la competència en matèria d’exercici de la jurisdicció penal pels Estats riberencs versus l’Estat del pavelló del vaixell.